III WOJEWÓDZKI KONKURS LOGOPEDYCZNY „Trzeszczące wierszyki w Japonii”
Bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszył się Konkurs Logopedyczny "Trzeszczące wierszyki w Japonii"'. Skierowany był on do dzieci z klas I-III. Motywem przewodnim konkursu były: kultura, zwyczaje i krajobrazy Japonii. Wierszom i pracom plastycznym miały patronować głoski: "sz", "ż", "cz", dż" i „r”. Napłynęło 39 prac. Komisja w składzie:
Anna Włoch- nauczyciel j. polskiego;
Anna Bielec- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej;
Barbara Rut- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej;
Iwona Szkoła - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej;
Teresa Szykuła- nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej;
Dominika Mielniczek - logopeda
w etapie szkolnym wyróżniła prace następujących uczniów:
Emilii Brzuchacz - kl. I a - praca plastyczna,
Klary Mendel - kl. I a - praca plastyczna,
Wiktora Dobosza - kl. I b - praca plastyczna
Marii Kuliszy- kl. II a - wiersz pt. „Gejsza”
Kornelii Buryło - kl. II b - wiersz pt. „Sen o Japonii”
Justyny Kędzior - kl. II b - wiersz pt. „Tajemnicza Japonia”
Laury Piś - kl. III a - wiersz pt. "Sen o Japonii"
Emilii Tarnawskiej - kl. III a - wiersz pt. "Kraj Kwitnącej Wiśni”
Klaudii Malmuk - kl. III a - wiersz pt. "Urocza Japonia"
Prace zostały przesłane do Szkoły Podstawowej 2 im. Hugona Kołłątaja w Przeworsku na Wojewódzki Konkurs Logopedyczny "Trzeszczące wierszyki w Japonii".
Tutaj nasi uczniowie również odnieśli sukces.
I m. Kornelia Buryło
III m. Maria Kulisza
Wyróżnienie : Emilia Tarnawska
Wyniki konkursu na stronie:
http://sp2przeworsk.pl/?p=2754
Nagrodzone wiersze w: Czytaj więcej
Czytaj więcej: III WOJEWÓDZKI KONKURS LOGOPEDYCZNY „Trzeszczące wierszyki w Japonii”
Zalecenia z wychowania fizycznego dla uczniów do samodzielnej pracy w domu podczas przerwy w zajęciach edukacyjnych
Podczas przerwy od zajęć szkolnych spowodowanej pandemią koronawirusa, nie możemy zapomnieć o codziennym kształtowaniu sprawności fizycznej naszych dzieci (nie chodzi oczywiście o rozgrywanie kolejnych meczy w FIFA 2020). Tu bardzo dużą odpowiedzialnością muszą się wykazać rodzice, bo kto inny w tym trudnym dla uczniów okresie ma zmotywować, zmobilizować ich do wykonywania podstawowych ćwiczeń fizycznych. Każdy uczeń posiada zasób wiedzy na temat wykonywania podstawowych ćwiczeń fizycznych (od początku roku szkolnego każda klasa miała około 80 lekcji wychowania fizycznego). Państwo powinni zachęcać swoje dzieci do codziennych ćwiczeń, pomóc w ich wykonywaniu, a może wspólnie poćwiczyć? Jeżeli zasób ćw. się wyczerpie to internet jest nieskończoną kopalnią wiedzy, codziennie jakiś trener personalny wrzuca filmiki do treningu w warunkach domowych. Niech wymówką nie będzie brak sprzętu sportowego, w każdym domostwie znajdują się sprzęty, które można wykorzystać w codziennym treningu. Jeżeli chodzi o dobór obciążeń i intensywność treningu:
- ćwicz raz dziennie po 30 min, w przewietrzonym miejscu,
- ćwiczenia poprzedź rozgrzewką,
- ćwiczenia główne, mające na celu zwiększenie poziomu sprawności fizycznej wykonuj seriami po kilka – kilkanaście powtórzeń,
- pamiętaj każdy trening zakończ ćwiczeniami rozciągającymi,
- i NAJWAŻNIEJSZE nie bój się wyjść z domu, pobiegać po podwórku, wykonać ćwiczenia z piłką, które dobrze znasz. Godziny dziennie biegania, jazdy na rowerze, rolkach, hulajnodze czy deskorolce nikt nie zakazał, ale musisz pamiętać o podstawowych zasadach: pojedynczo lub w parze, trening nie może być bardzo intensywny, żeby nie osłabiać organizmu, jeżeli jeździsz na rowerze, rolkach itp. to spokojnie – każdy poważny wypadek skutkuje wylądowaniem na SORZE.
Na koniec, my wuefmeni, nie oczekujemy od Was uczniów, że zasypiecie nasze skrzynki mailowe filmikami jak ćwiczycie, my Waszą sprawność sprawdzimy po powrocie do szkoły :-) :-) :-):-). Życzymy wszystkim rychłego, legalnego !!!! spotkania się w sali sportowej, boiskach Orlik, czy na stadionie w Pruchniku.
ZDALNE LEKCJE
Drodzy Rodzice i Uczniowie,
MEN uruchomiło panel z materiałami dydaktycznymi i narzędziami do prowadzenia zdalnych lekcji. Prosimy wszystkich, aby zapoznali się z tymi propozycjami:
https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje
Gratulujemy
naszym uczniom, którzy brali udział w trzecim etapie konkursów przedmiotowych organizowanych przez Podkarpackiego Kuratora Oświaty.
Karol Kubicki uzyskał tytuł podwójnego LAUREATA w przedmiotowym konkursie z języka polskiego i matematyki.
Robert Olejarz zdobył tytuł LAUREATA w przedmiotowym konkursie z matematyki.
Gabriel Mikłasz uzyskał tytuł FINALISTY w przedmiotowym konkursie z języka angielskiego.
Do konkursów uczniów przygotowali: Pani Agnieszka Olejarz, Pani Aleksandra Kulisza, Pan Karol Pszonak, Pan Adam Olejarz i Pani Anzhela Stetsiv.
Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych
Od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.
Rodzicu,
- ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne Twoje i Twojego dziecka, zajęcia zostaną zawieszone od 12 marca br. W przedszkolach i szkołach podstawowych 12 i 13 marca br. będą jeszcze prowadzone działania opiekuńcze;
- zachęcaj dziecko do samodzielnej nauki w czasie gdy nie będzie lekcji w szkole. Ministerstwo Edukacji Narodowej na platformie epodręczniki.pl. udostępnia szereg materiałów edukacyjnych, które pozwalają uzupełnić, ugruntować i poszerzyć wiedzę. Dostęp do tych zasobów jest bezpłatny;
- jeśli masz dziecko w wieku do 8 lat, przysługuje Ci zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej ZUS;
- przekaż osobom, które będą opiekować się Twoim dzieckiem, podstawowe informacje dotyczące bezpieczeństwa i higieny;
- rygorystycznie przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz;
- śledź na bieżąco komunikaty GIS, MZ i MEN o sytuacji epidemiologicznej w kraju oraz informacje przesyłane przez dyrektora szkoły.
Uczniu,
- pamiętaj o swoim bezpieczeństwie w domu. Unikaj miejsc, gdzie są duże skupiska ludzi (np. komunikacja publiczna, kino, teatr, centra handlowe);
- przerwa w funkcjonowaniu Twojej szkoły nie powinna oznaczać dni wolnych od nauki;
- odpowiedzialnie wykorzystaj czas zawieszenia zajęć w Twojej szkole. Przeczytaj ulubioną książkę, spróbuj uzupełnić swoje wiadomości lub rozwijaj kompetencje. Skorzystaj przy tym z darmowej platformy epodreczniki.pl i materiałów rekomendowanych przez Twojego nauczyciela;
- przestrzegaj w domu zasad higieny i czystości pomieszczeń, w których przebywasz.
Więcej informacji na stronie MEN.